Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enStauffer, A. J.; Hinzman, Jack
TitelAn Investigation into the Validity of Race and Socio-Economic Status as Factors for Equalizing Student Knowledge along with an Identification of Deficiencies in Knowledge.
QuelleIn: Educational and Psychological Measurement, 40 (1980) 2, S.525-29Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterAcademic Achievement; Black Students; Disadvantaged Youth; Equal Education; Predictive Validity; Primary Education; Racial Differences; School Desegregation; Socioeconomic Influences; White Students; Stanford Early School Achievement Test
AbstractRace and socioeconomic status predicted achievement of disadvantaged first graders on the Stanford Early School Achievement Test; equating these factors did not establish equality of achievement. Students with kindergarten experience performed similar to norms on the letters and sounds subtests, but lower on mathematics, aural comprehension, and environment. (Author/CP)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: