Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inJarman, Ronald F.
TitelModality-Specific Information Processing and Intellectual Ability.
QuelleIn: Intelligence, 4 (1980) 3, S.201-17Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterAuditory Stimuli; Cognitive Processes; Foreign Countries; Grade 3; Intelligence Differences; Intelligence Quotient; Pattern Recognition; Primary Education; Spatial Ability; Time Perspective; Visual Stimuli; Canada
AbstractChildren, below- and above-average intelligence, were administered tasks involving matching information between auditory/visual modalities and temporal/spatial presentations. The below-average group made more errors and matching problems were not particular to one modality. Factor analyses did suggest that matching processes varied with level of intelligence. (Author/RD)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: