Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enDreyfus, A.; Jungwirth, E.
TitelA Comparison of the "Prompting Effect" of Out-of-School with that of In-School Contexts on Certain Aspects of Critical Thinking.
QuelleIn: European Journal of Science Education, 2 (1980) 3, S.301-10Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterCritical Thinking; Grade 9; Logical Thinking; Science Curriculum; Science Education; Science Materials; Secondary Education; Secondary School Science
AbstractExplores linking the teaching of science to everday situations, with the idea that science education is particularly suited for the development of critical thinking habits. Conclusions are made regarding the "prompting effect" of everyday topics in the ability of ninth-grade biology students to recognize logical fallacies. (CS)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: