Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enAshmore, Robert J.; Snyder, Robert T.
TitelRelationship of Visual and Auditory Short-Term Memory to Later Reading Achievement.
QuelleIn: Perceptual and Motor Skills, 51 (1980) 1, S.15-18Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterGrade 1; Predictive Measurement; Predictor Variables; Primary Education; Reading Achievement; Reading Diagnosis; Retention (Psychology); Short Term Memory; Visual Discrimination
AbstractThis paper presents evidence that the Snyder/Pope Visual Memory Technique using the Bender-Gestalt Test is a useful predictor of reading ability for first-grade children. Short-term visual recall appears highly related to the Grade 1 reading task and should be assessed when children begin learning to read. (Author/SJL)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: