Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enPark, Ok-Choon; Tennyson, Robert D.
TitelAdaptive Design Strategies for Selecting Number and Presentation Order of Examples in Coordinate Concept Acquisition.
QuelleIn: Journal of Educational Psychology, 72 (1980) 3, S.362-70Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterBayesian Statistics; Computer Assisted Instruction; Concept Formation; High Schools; Individualized Instruction; Information Needs; Instructional Design; Mastery Learning; Mathematical Models; Relevance (Education); Social Studies; Student Needs; Time Factors (Learning)
AbstractComputer-based adaptive instructional strategies for concept learning were investigated. Selection of the number of examples according to on-task information was more efficient than pretask or pretask plus on-task information. A response-sensitive strategy was preferable to a response-insensitive strategy to determine the presentation order of examples. (Author/GDC)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: