Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enPeppler, Richard D.; und weitere
TitelMedical Gross Anatomy Course: Simultaneous Teaching of the Upper and Lower Extremity.
QuelleIn: Journal of Medical Education, 55 (1980) 9, S.794-96Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterAnatomy; Comparative Analysis; Dissection; Higher Education; Medical Education; Outcomes of Education; Program Effectiveness; Science Instruction; Teaching Methods
AbstractThe trend for gross anatomy programs is toward decreasing contact hours. East Tennessee State University reduces dissection hours by having medical students dissect either the upper or lower extremity, but not both. Subsequently, the dissectors study the opposite extremity. A study of examination results indicates that student learning is not affected. (JMD)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: