Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enHardiman, George W.; Zernich, Theodore
TitelSome Considerations of Piaget's Cognitive-Structuralist Theory and Children's Artistic Development.
QuelleIn: Studies in Art Education, 21 (1980) 3, S.12-19Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterArt Expression; Childrens Art; Cognitive Development; Developmental Stages; Elementary Education; Elementary School Students; Research Needs; Theories
AbstractThis article reviews the major principles of Piaget's stage theory of cognitive development (equilibrium, structure, and scheme); outlines his two stages that best characterize elementary children (preoperational thought and concrete operations); and describes features of the child's artistic growth during these two stages. Questions needing further research are cited. (SJL)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: