Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enHofmann, Richard J.; Flook, Molly A.
TitelAn Experimental Investigation of the Role of Television in Facilitating Shape Recognition.
QuelleIn: Journal of Genetic Psychology, 136 (1980) 2, S.305-06Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterCognitive Ability; Cognitive Development; Preschool Children; Tactual Perception; Television; Television Viewing; Visual Stimuli
AbstractResults indicated that four-year-old children who viewed a television program did not demonstrate greater haptic ability to recognize and categorize shapes than did children not exposed to the program. Results also suggested that children's TV does not facilitate concrete operational thinking in shape recognition for preschoolers. (Author/DB)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: