Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inDalgleish, Barrie W. J.
TitelPlausibility and the Construal of Grammatical Relations in Illocutionary Sentences by Deaf and Hearing Children.
QuelleIn: Exceptional Child, 26 (1979) 3, S.127-32Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterComprehension; Deafness; Elementary Education; Exceptional Child Research; Grammar; Sentences
AbstractThe study, which assessed the practicality of influencing the construal of grammatical relations by manipulation of a nonsyntactic variable, plausibility, indicated that the referential meaning of individual words can influence the construal of word combinations though the deaf need further training in the denotative and connotative meanings of words. (Author/SBH)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: