Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enZetlin, Andrea G.; Gallimore, Ronald
TitelA Cognitive Skills Training Program for Moderately Retarded Learners.
QuelleIn: Education and Training of the Mentally Retarded, 15 (1980) 2, S.121-31Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0013-1237
SchlagwörterAdolescents; Cognitive Development; Exceptional Child Research; Listening Comprehension; Moderate Mental Retardation; Program Effectiveness
AbstractProblems inherent in curricula for trainable mentally retarded (TMR) students are considered, approaches to cognitive training of retarded learners are reviewed, similarities among school problems of mentally retarded and minority children are pointed out, and a study investigating whether TMR students use or learn the necessary variety of cognitive skills from literal to inferential comprehension is reported. (SBH)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Education and Training of the Mentally Retarded" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: