Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inBrenzel, Barbara
TitelDomestication as Reform: A Study of the Socialization of Wayward Girls, 1856-1905.
QuelleIn: Harvard Educational Review, 50 (1980) 2, S.196-213Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterAntisocial Behavior; Behavior Theories; Children; Delinquent Rehabilitation; Economically Disadvantaged; Family Environment; Females; History; Institutional Schools; Nature Nurture Controversy; Sex Role; Social Adjustment; Social Attitudes; Socialization; Vocational Rehabilitation; Massachusetts
AbstractThis history of Lancaster, a nineteenth-century reform school for poor girls, illustrates the change in reform ideology from belief in the efficacy of family-style environment to concern for protecting the social order from "hereditarily deviant" children. The role of institutions as mechanisms for social control of the poor and of women is also examined. (SK)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: