Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enSchlechty, Phillip C.; Burke, William I.
TitelSources of Social Control in School: A Speculative Essay.
QuelleIn: High School Journal, 63 (1980) 7, S.280-87Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterStellungnahme; Age Grade Placement; Departments; Discipline; Educational Change; Elementary Secondary Education; Grouping (Instructional Purposes); Peer Influence; Power Structure; School Organization; Student Teacher Relationship; Track System (Education)
AbstractThis essay attempts to demonstrate that age segregation and subject matter specialization are two important supports of the authority of teachers and the school's ability to control students. Therefore, efforts to change these organizational patterns without considering alternative means of establishing control are doomed to failure. (Author/SJL)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: