Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inStipek, Deborah
TitelA Causal Analysis of the Relationship between Locus of Control and Academic Achievement in First Grade.
QuelleIn: Contemporary Educational Psychology, 5 (1980) 1, S.90-99Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterAcademic Achievement; Achievement Gains; Elementary School Students; Grade 1; Influences; Locus of Control; Lower Class Students; Middle Class Students; Pretests Posttests; Primary Education; Socioeconomic Influences
AbstractAchievement and locus of control data were gathered the first week of first grade, and seven months later, for middle- and lower-socioeconomic status (SES) children. While middle-SES children experienced greater achievement gains, lower-SES students increased in internal control. Results suggested that internal control contributed to achievement. (Author/GDC)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: