Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inPeery, J. Craig
TitelPopular, Amiable, Isolated, Rejected: A Reconceptualization of Sociometric Status in Preschool Children.
QuelleIn: Child Development, 50 (1979) 4, S.1231-34Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterEarly Childhood Education; Group Dynamics; Models; Peer Relationship; Personality; Preschool Children; Responses; Sociometric Techniques
AbstractPresents a model which reconceptualizes existing theories pertaining to the sociometric status of preschool children. Four sociometric categories (popular, amiable, isolated, rejected) resulting from an intersection of social impact (number of children who mention a given child) and social preference (predominance of positive or negative responses) are suggested. (CM)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: