Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inRuppel, George
TitelSelf-Management and Reading Rate Improvement.
QuelleIn: Journal of Counseling Psychology, 26 (1979) 5, S.451-54Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterBehavior Change; Independent Study; Intervention; Reading Improvement; Reading Rate; Self Control; Study Skills; Undergraduate Students
AbstractPrinciples of self-management were incorporated into a reading improvement program administered to study skills students. Results indicated that the performance-contingent strategy facilitated improvement. Results indicate that persistent practice is a salient factor in reading improvement. The importance of the self-reinforcement strategy used in self-managed interventions of this type is highlighted. (Author)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: