Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inCooper, B. Lee
TitelA Popular Music Perspective: Challenging Sexism in the Social Studies Classroom.
QuelleIn: Social Studies, 71 (1980) 2, S.71-76Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterLeitfaden; Unterricht; Lehrer; Females; Music; Popular Culture; Secondary Education; Sex Bias; Sex Stereotypes; Social Studies; Teaching Methods; Womens Studies
AbstractSuggests analysis of popular songs containing social commentary on women. Categories under which songs are listed include negative self-image, positive self-image, submissive individuals, dominant individuals, and personal independence. A bibliography of relevant books is included. (KC)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: