Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inRosenbaum, James E.
TitelTrack Misperceptions and Frustrated College Plans: An Analysis of the Effects of Tracks and Track Perceptions in the National Longitudinal Study.
QuelleIn: Sociology of Education, 53 (1980) 2, S.74-88Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterCollege Admission; College Applicants; Educational Assessment; Educational Research; Educational Sociology; Higher Education; Literature Reviews; Longitudinal Studies; Track System (Education)
AbstractUsing data from the National Longitudinal Survey, the article discusses a study to compare effects of high school tracking in two versions of a status-attainment model--one using students' track perceptions and the other using their actual tracks (taken from school records). Findings indicated that students often misperceive their tracks. Implications of tracking perceptions for college aspirations are discussed. (Author/DB)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: