Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enCurtis, Charles K.; Shaver, James P.
TitelSlow Learners and the Study of Contemporary Problems.
QuelleIn: Social Education, 44 (1980) 4, S.302-09Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterCitizenship Education; Educational Needs; Educational Objectives; Literature Reviews; Secondary Education; Slow Learners; Social Problems; Social Studies; Statistical Analysis
AbstractSuggests that investigation of contemporary problems be included in social studies/citizenship education programs and stresses the relevance of contemporary problems to social studies curricula for slow learners. Literature pertaining to citizenship education is reviewed, and research to determine effects of a study of contemporary issues on reading comprehension is discussed. (DB)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: