Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enHughes, Andrew S.; Keith, Joan J.
TitelTeacher Perceptions of an Innovation and Degree of Implementation.
QuelleIn: Canadian Journal of Education, 5 (1980) 2, S.43-51Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterCorrelation; Curriculum Development; Elementary Education; Hypothesis Testing; Innovation; Perception; Program Implementation; Teacher Motivation; Teacher Response
AbstractResults of a study of the relationship between teachers' perceptions of five attributes of an innovative curriculum and the observed degree of its implementation generally supported the hypothesis that perceptions of the innovation's relative advantage, compatibility, trialability, and observability correlate positively with degree of implementation; however, perceptions of complexity correlated negatively. (SB)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: