Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enDawkins, Marvin P.; Dawkins, Russell L.
TitelPerceptions and Experiences as Correlates of Academic Performance among Blacks at a Predominantly White University: A Research Note.
QuelleIn: College and University, 55 (1980) 2, S.171-80Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterAcademic Achievement; Black Students; Blacks; College Students; Grade Point Average; High School Students; Higher Education; Predictor Variables; Racial Factors; Social Background; State Universities; Statistical Data; Student Motivation; Whites
AbstractThe extent to which selected perceptions, experiences, and values are associated with academic performance for a sample of Black students at a large, predominantly White university is examined in a study done at the University of Maryland. Further studies of influences on academic performance in college are needed. (MLW)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: