Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enBorys, Suzanne V.; Spitz, Herman H.
TitelEffect of Peer Interaction on the Problem-Solving Behavior of Mentally Retarded Youths.
QuelleIn: American Journal of Mental Deficiency, 84 (1979) 3, S.273-79Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterAdolescents; Adults; Conservation (Concept); Exceptional Child Research; Interaction; Mild Mental Retardation; Peer Relationship; Problem Solving
AbstractThirty-four educable mentally retarded young adults were given a one-bit logic problem (Experiment 1) or a test of conservation (Experiment 2) and classified as either low or high performers. In a second session, the low performers were paired with the high performers, and the dyads were required to agree on the solution to the problems presented. (Author)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: