Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inJohnson, David W.
TitelConstructive Peer Relationships, Social Development, and Cooperative Learning Experiences: Implications for the Prevention of Drug Abuse.
QuelleIn: Journal of Drug Education, 10 (1980) 1, S.7-24Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterAdolescents; Children; Decision Making; Drug Abuse; Drug Use; Interpersonal Relationship; Modeling (Psychology); Prevention; Socialization
AbstractA strategy for preventing drug abuse by children and adolescents is socializing them into social competencies necessary for psychological health and responsible decision making. This is achieved through direct learning, identification based on admiration for superior competence, and adoption of social roles within meaningful relationships with adults, children, and peers. (Author/BEF)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: