Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inMarjoribanks, Kevin
TitelIntelligence, Social Environment, and Academic Achievement: A Regression Surface Analysis.
QuelleIn: Journal of Experimental Education, 47 (1979) 4, S.346-51Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterAcademic Achievement; Elementary Secondary Education; Family Influence; Foreign Countries; Intelligence; Multiple Regression Analysis; National Surveys; Sex Differences; Socioeconomic Influences; United Kingdom (England)
AbstractUsing a national survey of 11-, 12-, and 15-year-old English students, the relationship between intelligence and academic achievement was examined at different levels of socioeconomic status and family environment. Regression surfaces were constructed from models which examined possible linear, interaction, and curvilinear relations between the variables. (Author/MH)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: