Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enHouston, W. Robert; Warner, Allen R.
TitelBeyond Professional Folklore: Integrating the Field Component in Teacher Education.
QuelleIn: Educational Perspectives, 18 (1979) 3, S.3-7Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterStellungnahme; Clinical Experience; Cooperative Programs; Coordination; Educational Objectives; Field Experience Programs; Higher Education; Matrices; Models; Program Development; Student Teacher Supervisors; Teacher Education; Teaching Methods
AbstractStressing the importance of systematic planning for field experiences in teacher education, the authors outline the appropriate functions and instructional modes of the school-based component of teacher training. They present a matrix design for integrating the functions and modes of university-based and school-based instruction. (SJL)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: