Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inHyman, Irwin A.
TitelPsychology, Education and Schooling: Social Policy Implications in the Lives of Children and Youth.
QuelleIn: American Psychologist, 34 (1979) 10, S.1024-29Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterEducation; Educational Problems; Educational Psychology; Elementary Secondary Education; Financial Problems; Intelligence Quotient; Intelligence Tests; School Psychologists; Social Influences; Theories
AbstractConsiders problems that arise at the interface between psychology and education, including inadequate training of school psychologists, the controversy over the use of IQ tests, and insufficient financial resources. Analyzes the role of social and economic forces controlling the policies that affect American schoolchildren. (Author/GC)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: