Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inPaoloni, Leonello
TitelTowards a Culture-Based Approach to Chemical Education in Secondary Schools: The Role of Chemical Formulae in the Teaching of Chemistry.
QuelleIn: European Journal of Science Education, 1 (1979) 4, S.365-77Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterChemistry; Curriculum Development; Educational Strategies; Science Curriculum; Science Education; Scientific Concepts; Secondary Education; Secondary School Science; Social Influences; Teaching Guides; Teaching Methods; Italy
AbstractDiscusses the use of formulae in the teaching of chemistry as part of the individual culture and of the conceptual structure of chemistry. A historical viewpoint on the procedures for structure representation and some educational implications for teaching chemistry in Italy are also presented. (HM)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: