Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inBalogun, I. O. B.
TitelThe Intellectual and Residential Correlates of Reading Achievement in Nigerian Secondary Schools.
QuelleIn: West African Journal of Education, 20 (1976) 2, S.245-56Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterCultural Context; Developing Nations; Environmental Influences; Foreign Countries; Higher Education; Questionnaires; Reading Achievement; Rural Environment; Secondary Education; Social Environment; Surveys; Urban Environment; Nigeria
AbstractThe cultural environment as a major factor influencing reading achievement in primary schools is discussed. It is proposed that money be spent by Nigeria to improve the social and cultural environment of young beginning readers in rural areas to equalize their learning situations. The questionnaire is appended. (MLW)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: