Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inDaramola, S. Feyisara
TitelEducating the Visually Handicapped in Nigeria. Some Theoretical and Practical Considerations.
QuelleIn: West African Journal of Education, 20 (1976) 2, S.171-77Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterBlindness; Exceptional Child Education; Foreign Countries; Handicapped Students; Higher Education; Identification; Mainstreaming; Partial Vision; Special Education; Visual Impairments; Vocational Education; Nigeria
AbstractNigeria is starting to put into practice recommendations for blind children from the Oxford Conference of 1949. Recommendations include general and vocational education in schools adequately equipped and with qualified teachers, and education according to interest and aptitudes equal to what they would have received had they not been blind. (Author/MLW)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: