Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enShea, John B.; Morgan, Robyn L.
TitelContextual Interference Effects on the Acquisition, Retention, and Transfer of a Motor Skill.
QuelleIn: Journal of Experimental Psychology: Human Learning and Memory, 5 (1979) 2, S.179-87Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterContext Clues; Higher Education; Learning Problems; Psychomotor Skills; Reaction Time; Research Reports; Retention (Psychology); Task Performance; Transfer of Training
AbstractRetention and transfer of motor tasks was greater for high interference (random) acquisition groups than for low interference (blocked) acquisition groups. This effect was most notable when transfer was measured for the transfer task of greatest complexity. Results support Battig's conceptualization of contextual interference effects on retention and transfer. (Author/CP)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: