Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inMayer, Richard E.
TitelQualitatively Different Encoding Strategies for Linear Reasoning Premises: Evidence for Single Association and Distance Theories.
QuelleIn: Journal of Experimental Psychology: Human Learning and Memory, 5 (1979) 1, S.1-10Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterAssociative Learning; Higher Education; Learning Processes; Learning Theories; Memory; Research Reports; Verbal Learning
AbstractThe idea was explored that different subjects may use qualitatively different encoding strategies with the same information presented within the same experimental situation. The premise was also studied that different strategies may be evoked by subtle differences in advance instructions or in the context of the task. (Author/MH)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: