Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enEngle, Randall W.; Nagle, Richard J.
TitelStrategy Training and Semantic Encoding in Mildly Retarded Children.
QuelleIn: Intelligence, 3 (1979) 1, S.17-30Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterCluster Grouping; Educational Strategies; Intermediate Grades; Learning Processes; Memory; Mild Mental Retardation; Pictorial Stimuli; Recall (Psychology); Research Reports; Training; Word Lists; Peabody Picture Vocabulary Test
AbstractMildly retarded children were instructed in encoding strategies or rehearsal strategy. Performance was higher for semantic encoding strategies. Seven months later the semantic condition also showed greater improvement after strategies were prompted. Performance on incidental learning tasks was enhanced for 13- but not 10-year olds. (Author/RD)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: