Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enGonzalez, Phillip C.; Elijah, David V.
TitelError Patterns of Bilingual Readers.
QuelleIn: NABE: The Journal for the National Association for Bilingual Education, 3 (1979) 3, S.15-25Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterBilingual Education; Bilingual Students; Cloze Procedure; Elementary Secondary Education; English (Second Language); Error Analysis (Language); Error Patterns; Interference (Language); Language Dominance; Language Instruction; Language Learning Levels; Language Research; Native Speakers; Reading Development; Second Language Learning; Spanish; Spanish Speaking
AbstractIn a study of developmental reading behaviors, errors of 75 Spanish-English bilingual students (grades 2-9) on the McLeod GAP Comprehension Test were categorized in an attempt to ascertain a pattern of language difficulties. Contrary to previous research, bilingual readers minimally used native language cues in reading second language materials. (SB)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: