Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enNober, E. Harris; Seymour, Harry N.
TitelSpeaker Intelligibility of Black and White School Children for Black and White Adult Listeners under Varying Listening Conditions.
QuelleIn: Language and Speech, 22 (1979) 3, S.237-42Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterAcoustical Environment; Adults; Articulation (Speech); Black Youth; Comparative Analysis; Diction; Language Fluency; Listening Comprehension; Listening Habits; Pronunciation; Research
AbstractBlack children and White children were equally intelligible to Black adult listeners, while White adult listeners found White children significantly more intelligible than Black children. Noise deteriorated word discrimination scores of the Black and White listeners differently. (Author/RL)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: