Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enBristol, Judith H.; und weitere
TitelCurriculum Infusion of Economic and Multicultural Concepts: Economic Education Houston Style.
QuelleIn: Southwestern Journal of Social Education, 9 (1979) 2, S.24-31Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterConcept Formation; Cultural Awareness; Economics Education; Educational Objectives; Educational Practices; Multicultural Education; Program Descriptions; Secondary Education; Social Studies
AbstractDescribes and evaluates the economic education component which the Houston Independent School District, Houston, Texas developed in response to the Texas state mandate that economic concepts be incorporated into the existing social studies curriculum. Information is presented on rationale, need, justification, organization, and major concepts. (Author/DB)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: