Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enSeidman, Edward; und weitere
TitelAssessment of Classroom Behavior: A Multiattribute, Multisource Approach to Instrument Development and Validation.
QuelleIn: Journal of Educational Psychology, 71 (1979) 4, S.451-64Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterBehavior Rating Scales; Factor Structure; Peer Evaluation; Primary Education; Self Evaluation; Sex Differences; Student Behavior; Student Evaluation; Technical Reports; Test Construction; Test Reliability; Test Validity
AbstractThe development and validation of three instruments for the multidimensional assessment of a child's classroom behavior are described. The multidimensional nature, internal consistency, and test-retest properties of scales depicting teacher-, peer-, and self-rated behavior are explicated. Principal-components analyses demonstrate the convergent and divergent characteristics in this battery. (Author/RD)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: