Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enDi Vesta, Francis J.; Smith, Deborah A.
TitelThe Pausing Principle: Increasing the Efficiency of Memory for Ongoing Events.
QuelleIn: Contemporary Educational Psychology, 4 (1979) 3, S.288-96Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterDiscussion Groups; Instructional Improvement; Learning Activities; Learning Processes; Lecture Method; Recall (Psychology); Technical Reports; Time Factors (Learning); Two Year Colleges
AbstractThe effectiveness of pausing for learning from lectures was investigated. Pause location and kind of activity conducted during the pause were varied. Free-recall and cued-recall tests were administered immediately after the lecture and two weeks later. Interspersed pauses coupled with group discussion was the most efficient procedure. (Author/RD)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: