Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inMcKenzie, Gary R.
TitelThe Fallacy of Excluded Instruction: A Common But Correctable Error in Process Oriented Teaching Strategies.
QuelleIn: Theory and Research in Social Education, 7 (1979) 2, S.35-48Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterClass Activities; Educational Improvement; Elementary Education; Information Needs; Research Needs; Research Problems; Social Studies; Student Participation; Teaching Methods; Theories
AbstractSuggests that indirect process oriented teaching methods are not too successful with elementary school social studies students because there is a tendency for teachers to provide too little information to enable a rational child to discover the ideas he or she is supposed to learn. Modifications in the form and application of the teaching strategy are suggested. (Author/DB)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: