Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enHook, Colin M.; Rosenshine, Barak V.
TitelAccuracy of Teacher Reports of Their Classroom Behavior.
QuelleIn: Review of Educational Research, 49 (1979) 1, S.1-11Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterClassroom Observation Techniques; Classroom Research; Correlation; Credibility; Elementary Secondary Education; Questionnaires; Research Reviews (Publications); Self Evaluation; Teacher Attitudes; Teacher Behavior; Teaching Methods; Teaching Styles
AbstractEleven studies of the accuracy of teachers' reports of their classroom behavior are summarized. Teacher reports of specific behaviors were not very accurate, but grouping answers into dimensions resulted in greater correspondence between teacher reports and observations. Self-reports used to classify teachers on a continuum appeared trustworthy. (RD)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: