Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inIona, Mario
TitelPhysics Formulas, Physics or Mathematics?
QuelleIn: Journal of College Science Teaching, 8 (1979) 5, S.280-82Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterComprehension; Educational Problems; Higher Education; Mathematics; Physics; Science Education; Science Instruction; Science Teachers; Secondary Education; Student Reaction; Student Teachers; Teaching Methods
AbstractDiscusses difficulties physics students face in understanding physics formulas and equations as a result of placing too much emphasis on the mathematical formulation. Examples are cited to show that use of equations in physics should not be looked upon as primarily a mathematical exercise. (HM)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: