Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enGallegos, Joseph S.; Harris, Olita D.
TitelToward a Model for the Inclusion of Ethnic Minority Content in Doctoral Social Work Education.
QuelleIn: Journal of Education for Social Work, 15 (1979) 1, S.29-35Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterCourse Content; Cultural Pluralism; Curriculum Development; Doctoral Programs; Ethnic Groups; Ethnicity; Higher Education; Minority Groups; Models; Professional Education; Relevance (Education); Social Work; Socialization
AbstractEthnic minority content as a substantive curriculum area in social work education is discussed. A curriculum model is proposed utilizing the concepts of socialization, pluralism, and sociocultural dissonance with a focus on the presentation of seminal ideas for the development of more definitive models appropriate for other educational situations. (Author/MLW)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: