Literaturnachweis - Detailanzeige
Autor/inn/en | Mauffrey, Annick; Cohen, Isdey |
---|---|
Titel | Phonetique-phonologie, pourquoi faire (Phonetics-Phonology, Why)? |
Quelle | In: Etudes de Linguistique Appliquee, (1978) 32, S.133-49 |
Sprache | französisch |
Dokumenttyp | gedruckt; Zeitschriftenaufsatz |
Schlagwörter | Leitfaden; Unterricht; Lehrer; Applied Linguistics; French; Language Teachers; Phonetics; Phonology; Teacher Education; Teaching Guides; Teaching Methods; France Lesson concept; Instruction; Unterrichtsentwurf; Unterrichtsprozess; Teacher; Teachers; Lehrerin; Lehrende; Linguistics; Linguistik; Angewandte Linguistik; Französisch; Language teacher; Sprachunterricht; Phonetik; Fonetik; Fonologie; Lehrerausbildung; Lehrerbildung; Lehrerhandbuch; Teaching method; Lehrmethode; Unterrichtsmethode; Frankreich |
Abstract | Examines the impact of phonetics and phonology on the teaching of French as a native language in teacher colleges. (AM) |
Erfasst von | ERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC |