Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enKulik, James A.; und weitere
TitelA Meta-Analysis of Outcome Studies of Keller's Personalized System of Instruction.
QuelleIn: American Psychologist, 34 (1979) 4, S.307-18Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterAcademic Achievement; College Instruction; Comparative Analysis; Conventional Instruction; Grade Point Average; Higher Education; Individualized Instruction; Research Methodology; Statistical Studies; Student Attitudes; Teaching Methods
AbstractThis article describes a meta-analysis of 75 comparative studies of an innovative method of college teaching, Keller's personalized system of instruction (PSI). The analysis establishes that PSI generally produces superior student achievement, less variation in achievement, and higher student ratings in college courses. (Author)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: