Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inProvenzo, Eugene F., Jr.
TitelHistory as Experiment: The Role of the Laboratory School in the Development of John Dewey's Philosophy of History.
QuelleIn: History Teacher, 12 (1979) 3, S.373-82Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterEducational Philosophy; Educational Theories; Elementary Education; Historical Reviews; History Instruction; Laboratory Schools; Learning Theories; Teaching Methods
AbstractDescription of the Laboratory School, its objectives, and how it provided a testing ground for Dewey's philosophy that history is useful as an analytical tool. Examines Dewey's belief that children gain insight into the principles and complexities of their own society by tracing historical origins and development through the process of reconstruction. (Author/CK)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: