Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enBradley, Karla R.; und weitere
TitelA Comparison of Reading Expectancy with Actual Achievement.
QuelleIn: Reading Improvement, 15 (1978) 4, S.263-66Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterComparative Analysis; Expectation; Intermediate Grades; Measurement Techniques; Predictive Validity; Reading Ability; Reading Achievement; Reading Level; Reading Research; Remedial Programs; Remedial Reading
AbstractCompares the Bond and Tinker, and the Harris reading expectancy formulas, using 113 fourth, fifth, and sixth graders. Finds that the use of both formulas is desirable in clinical situations, but that the Harris formula is preferable if gains on standardized tests are the only criteria of success. (RL)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: