Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inGiglio, Ernest D.
TitelWhat's Wrong with Teaching Facts to Constitutional Law Students--Rebuttal to a Colleague.
QuelleIn: Teaching Political Science, 6 (1979) 3, S.341-46Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterStellungnahme; Constitutional Law; Curriculum Evaluation; Educational Needs; Educational Objectives; Higher Education; Law Students; Learning; Liberal Arts; Opinions; Political Science; Teaching Methods
AbstractCriticizes an article in the April 1978 issue of "Teaching Political Science" in which R. Langren maintained that case-decision identification and factual recall serve as good bases for a study of constitutional law. Current article maintains that law-related courses in a liberal arts context should stress good citizenship and critical analysis of judicial decisions. (DB)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: