Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inGalbraith, Ronald E.
TitelTeaching for Moral Development in the Schools: Reason for Caution but Reason to Proceed: An Editor's Perspective.
QuelleIn: Social Education, 43 (1979) 3, S.233Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterClassroom Communication; Developmental Psychology; Developmental Stages; Educational Problems; Educational Responsibility; Educational Theories; Elementary Secondary Education; Moral Development; Social Studies
AbstractAlthough in favor of developmental psychologist Lawrence Kohlberg's theory of moral development, the author cautions about possible results of using moral reasoning discussions in the classroom. These include: (1) indoctrination, (2) moral authoritarianism, (3) relativism, (4) the "morality as medicine" syndrome, (5) and the "doing Kohlberg" syndrome. (KC)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: