Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enBraverman, Marc T.; Farley, Frank H.
TitelArousal and Cognition: The Stimulation-Seeking Motive and Structural Effects in the Comprehension of Film.
QuelleIn: Educational Communication and Technology: A Journal of Theory, Research, and Development, 26 (1978) 4, S.321-27Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterCognitive Processes; Comprehension; Concept Formation; Films; Instructional Films; Learning Activities; Motivation; Student Educational Objectives; Undergraduate Students
AbstractPresents a study of comprehension as a function of the stimulation-seeking motive in relation to the degree of structure involved in information presented in film. The study indicates possible differential-encoding or information processing strategies between individuals, both high and low in the stimulation-seeking motive. (Author/JEG)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: