Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inTennyson, Robert D.
TitelPictorial Support and Specific Instructions as Design Variables for Children's Concept and Rule Learning.
QuelleIn: Educational Communication and Technology: A Journal of Theory, Research, and Development, 26 (1978) 4, S.291-99Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterConcept Formation; Concept Teaching; Cues; Educational Media; Instructional Design; Pictorial Stimuli; Visual Perception; Visual Stimuli
AbstractTwo design strategies were tested on 69 elementary school children to investigate (1) the effect of using three types of pictorial supports to focus student attention on the important features of a concept or rule, and (2) the importance of specific pretraining instruction on using the pictorial to notice and label relevant rules and concepts. (JEG)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: