Literaturnachweis - Detailanzeige
Autor/in | Heuer, Helmut |
---|---|
Titel | Zielsprache, Lernzielsprache und Lernersprache im Englischunterricht. (Target Language, Learning-Goal Language, and Learner's Language in Teaching English). |
Quelle | In: Linguistik und Didaktik, 9 (1978) 34-35, S.181-87 |
Sprache | deutsch |
Dokumenttyp | gedruckt; Zeitschriftenaufsatz |
Schlagwörter | Stellungnahme; Leitfaden; Unterricht; Lehrer; English (Second Language); Interlanguage; Language Instruction; Language Learning Levels; Language Proficiency; Learning Processes; Second Language Learning; Teaching Methods Lesson concept; Instruction; Unterrichtsentwurf; Unterrichtsprozess; Teacher; Teachers; Lehrerin; Lehrende; English as second language; English; Second Language; Englisch als Zweitsprache; Zielsprache; Language skill; Language skills; Sprachkompetenz; Learning process; Lernprozess; Zweitsprachenerwerb; Teaching method; Lehrmethode; Unterrichtsmethode |
Abstract | Analyzes the difference between "ultimate-target language" (authentic English in all its varieties), "learner's language" (with its limitations), and "learning-goal language," this latter referring to differentiated instruction with graded "input" steps. Teaching suggestions are given. (IFS/WGA) |
Erfasst von | ERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC |
Update | 2004/1/01 |