Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enHalperin, Marcia S.; Abrams, Doris L.
TitelSex Differences in Predicting Final Examination Grades: The Influence of Past Performance, Attributions, and Achievement Motivation.
QuelleIn: Journal of Educational Psychology, 70 (1978) 5, S.763-71Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterAcademic Achievement; Attribution Theory; Expectation; Higher Education; Locus of Control; Motivation; Performance Factors; Sex Differences
AbstractUndergraduates in an economics course reported prior grade averages and their final exam predictions. Students rated the influence that ability, effort, task difficulty, and luck had on performance and completed an achievement motivation scale. Regression analyses provided support for the attribution model of achievement expectations. Sex differences were examined. (Author/RD)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: